hits

MENTAL ILLNESS IS REAL + some tips on how to cope with it ❤︎

Are you gonna have the same energy if a loved one takes their own life? I don't think so.

De fleste av dere har sikkert hrt om Anthony Bourdain som tok selvmord denne uka og de av dere som ikke vet hvem han er s var han en amerikansk kokk, tv-programleder og forfatter. 

                                    

Mens alle snakker om Anthony Bourdain p alle mulige sosiale medier s fant jeg og de fleste ut om en bror i islam som tok selvmord. Han hoppet fra taket til Masjid al-Haram... Meter fra Ka'bah. METER FRA KA'BAH! Vi vet alle hva konsekvensene er for selvmord, men det gjre det ved Allahs hus viser bare hvor lei livet han var, hvor mye han gikk gjennom og det at kanskje folk rundt han ikke prvde hardt nok. Er det slike handlinger som trenges i islam for kunne vite at mental illness er ekte? M vi miste flere liv for ta dette serist?

Jeg kan ikke tenke meg hvor ille denne personen mtte ha hatt det. The internal monster he would've been battling with for years, men det jeg kan forestille meg er rdene han sikkert fikk. ''Les mer koran, kom deg nrmere Allah, gjr mer dhikr (en islamsk bnn der en setning eller uttrykk for ros gjentas kontinuerlig)'' osv. Men det lese koran uten forst hva som str der hjelper deg ikke i det hele tatt. Det vil ikke hjelpe deg med depresjonen din. 

Jeg sier ikke at du ikke skal gjre noe av det jeg nevnte oppe i det hele tatt, men mens du gjr det s ta s skaff deg profesjonell hjelp. Dette angr mentaliteten din. Hvis du kan g til legen p grunn av det fysiske s kan du ta deg en tur til en psykolog for det  mentale. Du kan ikke fungere fysisk hvis ikke det mentale delen av deg er okei. Are you gonna have the same energy if a loved one takes their own life? I don't think so. 

Hvis du fler du har en drlig dag, mentally, og bare fler deg nedp s fler jeg deg and I sympathise. Her er en liste over ting du kan gjre for fle deg litt bedre. Prv noen ut, men hvis du ikke kan s gr det ogs bra; 

  • St opp og strekk deg. Ta tiden din og ikke rush det.
  • Plugg mobilen din og pcen din p lader. Hres dumt ut, men fungerer.
  • Ta s skift klrne og undertyet du har p deg. 
  • Drikk vann
  • Ta deg en tur p do.
  • Vask ansiktet ditt og ta p en maske.
  • Hvis du har vondt et sted, enten det mtte vre hodet eller skuldre s tar du medisin for det. Og hvis du har kutt eller sr s rens det og dekk dem til. 
  • Hvis du kan spise s spiser du, men hvis ikke s puss tennene dine, chew some gum eller bruk munnskyld; Dette vil f deg til fle deg mer human. 
  • Hvis du ikke har tekstet tilbake en person s gjr du det. Si ifra til dine venner og familie at du har det bra. 
  • Hvis du fler du trenger en liten pause fra skolen eller jobb s sier du ifra. 
  • Skaff deg legetime 
  • Spray litt parfyme i rommet eller puten din 
  • pne vinduet iblant 
  • Gi deg selv en kompliment 
  • Skincare routine kan hjelpe 
  • Slutt flge de folka p insta som du fler irriterer deg med innleggene deres

Disse eksemplene verst er selvflgelig optional. Hvis du klarer gjre 2 s er du bedre enn meg on my worst days. Og hvis det skulle vre noe s dm'ene mine alltid pen og jeg svarer ALLTID. Love yourself ❤︎ 

2 kommentarer

22.06.2018 kl.14:24

Utrolig bra innlegg!!

Memona Hussain

25.06.2018 kl.14:02

Anonym: Tusen takk!!

Skriv en ny kommentar

Memona Hussain

Memona Hussain

21, Oslo

Hei! Mitt navn er Memona, 21, fra Oslo. P denne bloggen kommer du til finne alt fra skjnnhet, mote til serise temaer. Jeg har ogs et ukentlig segment som heter "Pillow talk". Hvor dere kan sende inn deres dilemmaer, s gir jeg dere rd!

Kategorier

Arkiv